راه اندازی یک کتابفروشی آنلاین |
مقدمه
راه اندازی یک کتابفروشی آنلاین میتواند کار سختی باشد، اما با داشتن ابزار و دانش مناسب، میتواند یک سرمایه گذاری موفق و سودآور باشد. یکی از ابزارهایی که میتواند به شما در راه اندازی و مدیریت کتابفروشی آنلاین خود کمک کند، کافمن کارت است.
کارت های کافمن چیست؟
کارت های کافمن نوعی کارت است که رویکردی سیستماتیک برای سازماندهی و مدیریت کتاب های شما ارائه می دهد. آنها توسط دیوید آر. کافمن، کتابدار و گردآورنده کتاب، که می خواست راهی برای سازماندهی مجموعه خود ایجاد کند، توسعه یافتند. این کارت ها به گونه ای طراحی شده اند که توسط مجموعه داران کتاب، کتابداران و صاحبان کتابفروشی ها برای پیگیری مجموعه ها و موجودی های خود استفاده کنند.
چگونه از کارت های کافمن برای کتابفروشی آنلاین خود استفاده کنید
در اینجا 27 نکته در مورد نحوه استفاده از کارت های کافمن برای کتابفروشی آنلاین شما آورده شده است:
-
- با ایجاد یک لیست اصلی از همه کتابهایی که میخواهید در کتابفروشی آنلاین خود بفروشید، شروع کنید.
- بعد، یک کارت برای هر کتاب، شامل عنوان، نویسنده، ناشر، تاریخ انتشار، و یک شناسه منحصر به فرد برای هر کتاب ایجاد کنید.
- از کارت ها برای پیگیری موجودی خود، از جمله تعداد نسخه های موجود در انبار و وضعیت آنها استفاده کنید.
- برای هر دسته از کتابهایی که میفروشید، کارت جداگانه ایجاد کنید، مانند داستان، غیرداستانی، زندگینامه و غیره.
- از کارتها برای پیگیری قیمتهای کتابهای خود، از جمله قیمت اصلی، قیمت فعلی، و هرگونه تخفیفی که ارائه میدهید، استفاده کنید.
-
- وضعیت هر کتاب، از جمله رتبه بندی وضعیت آن (به عنوان مثال، جدید، خوب، منصفانه، ضعیف) و هرگونه آسیب یا نقص را پیگیری کنید.
- از کارتها برای ثبت مکان هر کتاب در موجودی خود، از جمله مکان قفسه و هر مکان ذخیرهسازی استفاده کنید.
- یک کارت برای هر مشتری ایجاد کنید، از جمله نام، اطلاعات تماس و سابقه خرید.
- از کارتها برای پیگیری سفارشهایی که دریافت میکنید، از جمله تاریخ سفارش، نام مشتری، و مواردی که خریداری کردهاید، استفاده کنید.
- از کارت ها برای ردیابی فروش و سود خود، از جمله کل مبلغ فروخته شده، کل سود، و هرگونه مالیات فروش بدهکار استفاده کنید.
- از کارتها برای پیگیری بازپرداختها و بازپرداختها، از جمله دلیل بازگشت، تاریخ بازگشت، و هرگونه هزینههای ذخیره مجدد استفاده کنید.
- یک کارت برای هر تامین کننده، شامل نام، اطلاعات تماس، و عناوین و مقادیری که ارائه می کنند، ایجاد کنید.
- از کارتها برای پیگیری خریدهای خود از تامینکنندگان، از جمله تاریخ خرید، مقدار و هزینه استفاده کنید.
- از کارت ها برای ردیابی حساب های پرداختنی و دریافتنی خود، از جمله تاریخ های سررسید و مبالغ بدهی استفاده کنید.
- از کارتها برای پیگیری هزینههای حمل و نقل و جابجایی خود، از جمله هزینه هر مورد و هر روش ارسالی که ارائه میکنید، استفاده کنید.
- از کارتها برای پیگیری هزینههای بازاریابی خود، از جمله هزینه هر روش و نتایج یا بازگشت سرمایه استفاده کنید.
-
- برای هر باشگاه کتاب یا تبلیغات ویژه دیگری که ارائه میکنید، یک کارت ایجاد کنید، از جمله جزئیات تبلیغات و هرگونه شرایط و ضوابط.
- از کارتها برای ردیابی بازخوردها و نظرات مشتریان خود، از جمله نام مشتری، عنوان کتاب، و بازخورد یا نظر او استفاده کنید.
- از کارتها برای ردیابی گردش موجودی خود، از جمله تعداد روزهایی که برای فروش یک کتاب طول میکشد و کل گردش موجودی، استفاده کنید.
- از کارت ها برای ردیابی کتاب های پرفروش خود از جمله عنوان، نویسنده و تعداد نسخه های فروخته شده استفاده کنید.
- از کارت ها برای ردیابی سودآورترین کتاب های خود از جمله عنوان، نویسنده و حاشیه سود استفاده کنید.
- از کارتها برای ردیابی کتابهای آهسته خود، از جمله عنوان، نویسنده، و تعداد نسخههای موجود در انبار استفاده کنید.
- از کارتها برای ردیابی مشتریان برتر خود، از جمله نام، اطلاعات تماس، و کل مبلغ خرج شده استفاده کنید.
- از کارتها برای ردیابی تامینکنندگان برتر خود، از جمله نام، اطلاعات تماس، و کل مبلغ خریداریشده استفاده کنید.
- از کارت ها برای ردیابی صورت های حسابداری و مالی خود، از جمله ترازنامه، صورت سود و زیان و صورت جریان نقدی استفاده کنید.
- از کارتها برای ردیابی اهداف و اهداف تجاری خود، از جمله فروش هدف، سود و رشد استفاده کنید.
- از کارت ها برای ردیابی پیشرفت خود به سمت اهداف و مقاصد خود از جمله فروش واقعی، سود و رشد استفاده کنید.
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1403-03-31] [ 06:06:00 ب.ظ ]
|